Contacte centre

Eduard Darbra

e-mail: eduarddarbramagri@gmail.com

Telfn: 699689665


Pilar Prat

e-mail: pilarpratjorba@gmail.com



Entrades populars

domingo, 11 de enero de 2015

Aprendre a entendre les emocions


Totes les persones sabem que és un sentiment, però alguna vegada ens hem parat a pensar per a què serveixen? Tal com diu Anne van Steppen, els sentiments són missatgers de què alguna cosa necessita la nostra atenció o que em aconseguit quelcom. L’interessant és fixar-se en les emocions que tenim en cada instant, un cop ens hem fixat després em de desxifrar el que ens volen dir, si les emocions són positives doncs gaudir d’elles però si són negatives buscar quina necessitat ens demana que cobrim tot buscant quin és el sentiment contrari al que estem sentint, un exemple seria si estem nerviosos, buscar quin és el seu contrari, en aquest cas tranquils, per tant necessitem tranquil·litat. Em de partir de les quatre emocions bàsiques que són l’alegria, la tristesa, la ràbia i la por, la resta de sentiments són matisos que deriven d’aquests quatre, aquí us poso uns exemples. L’entusiasme deriva de l’alegria, de la frustració en deriva la ràbia, l’amargura deriva de la tristesa, etc. Per tant l’interessant és buscar els contraris dels tres sentiments bàsics negatius (tristesa, ràbia i por) i intentar descobrir quines activitats en moments de sentiments negatius ens produeixen els seus antònims per practicar-les.
Això que sembla tan fàcil en la nostra societat ens costa molt poder-ho fer, a les escoles normalment no es treballa la intel·ligència emocional i com a conseqüència ens porta a grans nivells d’analfabetisme emocional, em d’estudiar més els nostres sentiments.

No hay comentarios:

Publicar un comentario