Contacte centre

Eduard Darbra

e-mail: eduarddarbramagri@gmail.com

Telfn: 699689665


Pilar Prat

e-mail: pilarpratjorba@gmail.com



Entrades populars

lunes, 10 de diciembre de 2012

La tasca del re-educador





Actualment es diu que a Catalunya l'abandonament escolar és del 26%, aquesta xifra és molt elevada, però a que es deu aquest abandonament?. Hi ha múltiples causes però una d'aquestes causes podria ser la dificultat per detectar trastorns d'aprenentatge així com, dislèxia, trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat, disculcàlia, síndrome de Asperger, trastorn d'aprenentatge no verbal etc.  El fet de no detectar aquests problemes pot comportar a que l'alumne acabi avorrint l'escola i no pel fet que no tingui suficient motivació, en un principi, sinó perquè aquest no tingui les eines suficients degut al seu dèficit que en un principi és desconegut.

Un exemple podria ser el cas d'un nen que només tingués dèficit d'atenció, aquests casos són bastant difícils de diagnosticar,  ja que són nens que a classe no molesten, però aquests degut a la falta de concentració que tenen no poden estar atents a les explicacions dels professors i es distreuen en qualsevol cosa. Aquests nens normalment obtenen uns resultats bastant baixos, ja que no poden estar atents a l'explicació del professor, aquests necessiten algú que estigui molt a sobre d'ells i també es recomanaria medicació, però aquests nens realment si que voldrien tenir èxit a l'escola, però diguéssim que tenen una disfunció psicològica que no els i permet, i si no s'actua pot tenir repercussions bastant greus en l'àmbit escolar, com pot ser la desmotivació, però la desmotivació és la conseqüència, no la causa, en la majoria de cassos de trastorns d'aprenentatge.

Si ens parem a pensar en gairebé tots els trastorns d'aprenentatge desatesos apareix la desmotivació escolar, en la dislèxia, per exemple, la dificultat per llegir i entendre el que posa la lliçó és una de les dificultats més importants, ja que el problema no resideix en la capacitat d'entendre l'explicació de la lliçó, sinó en la metodologia en que aquesta és explicada, segurament si a més de tenir un llibre per aprendre's la lliçó tingués quelcom que li vagi llegint la lliçó tantes vegades com li fes falta o que aquest s'ho gravés en mp3 i s'ho anés posant fins que s'aprengués la lliçó les notes d'aquest augmentarien considerablement, sempre que l'examen fos oral.
I així podríem estar explicant totes les dificultats que tenen els nens amb trastorns d'aprenentatge. Amb aquesta explicació el que volem fer arribar és la importància de la feina del re-educador, que és aquella persona que dóna suport a les persones amb aquests tipus de dificultats, és aquell professional que ensenya estratègies per tal de que els nens amb dificultats puguin a arribar a ser el més autònoms possibles, i d'aquesta manera motivar-los per tal de que puguin continuar els estudis satisfactòriament. Una altra tasca que fa el re-educador, és el suport emocional que fa aquesta ja que moltes vegades aquests nens necessiten aquesta ajuda com a conseqüència del sentiment d'inferioritat que molts tenen ja que no arriben allà on se'ls i demana, i moltes vegades, malauradament, els companys de classe no ajuden gaire.

Aquesta és la tasca dels re-educadors, i millor si són psicòlegs, per tal de poder ajudar en les diferents problemàtiques dels nens amb aquests tipus de dificultats, i això és el que ens dediquem, entre d'altres coses, per tal d'ajudar aquest col·lectiu que tant o necessita.

No hay comentarios:

Publicar un comentario